poniedziałek, 15 czerwca 2015

Gołąbki z kaszą gryczaną, pieczarkami i mięsem - podwójnie pomidorowe

Gołąbki w nowej odsłonie - w farszu zamiast ryżu kasza gryczana, do tego mięso mielone z szynki, pieczarki, cebulka, papryka i... keczup :) Całość zawinięta w liście kapusty włoskiej i polana sosem pomidorowym z cebulką. Wyszło pysznie :)


SKŁADNIKI:
1 główka kapusty włoskiej
2 szkl ugotowanej kaszy gryczanej (ok 2/3 szkl suchej)
50 dag mięsa mielonego
30 dag pieczarek
1/2 czerwonej papryki
2 cebule
3 jajka
1/2 szkl Keczupu Kieleckiego
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1/2 łyżeczki pieprzu
1/3 łyżeczki ostrej papryki

1. Kaszę ugotować (osolić jak zwykle).
2. Kapustę umyć, oddzielić liście i obgotować tak, aby dało się je zwijać (2 największe liście zostawić do wyłożenia garnka).
3. Cebule, pieczarki i paprykę pokroić drobno, zeszklić na maśle, posolić i poddusić.
4. Mięso wymieszać z jajkami, warzywami i kaszą. Dodać keczup*i przyprawy. Dokładnie wymieszać.
7. Duży garnek wyłożyć pozostawionymi liśćmi (zapobiegnie to ewentualnemu przypaleniu się gołąbków). Farsz zawijać w obgotowane liście, układać w garnku. Gotowe gołąbki zalać bulionem (ja do wody w której obgotowywały się liście dodaję kostki rosołowe) tak aby wszystkie były przykryte . Gotować ok 45-60 min (w zależności od wielkości) od momentu zagotowania.
8. Podawać z sosem pomidorowym.

*Dodatek keczupu jest tu nieprzypadkowy - pysznie smakuje z kaszą gryczaną - ja czasem mieszam keczup pół na pół z passatą pomidorową (gotuję na ogół 1 szklankę suchej kaszy więc później na taką porcję daję ok 2/3 szkl keczupu i 2/3 szkl passaty), zalewam tym ugotowaną kaszę gryczaną, mieszam i zapiekam ok 15-20 minut w piekarniku (można jeszcze dożucić do tego np. ugotowane pulpeciki i całość posypać serem żółtym - pychota!) :)

Jeśli wolicie bardziej tradycyjną wersję zapraszam na Gołąbki z włoskiej kapusty z marchewką, papryką i kukurydzą






Do przygotowania gołąbków użyłam keczupu, który dostałam od firmy WSP Społem Kielce wraz z Musztarda Grillową i Majonezem Kieleckim w pysznym zestawie grillowym:

14 komentarzy :

  1. Gołąbki pierwsza klasa ^^, świetny pomysł z tą kaszą gryczaną jako farsz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale ci wyszły. A ja dostałam taką samą niespodziankę :-))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czemu,ale nie potrafię zjeść gołąbków z sosem pomidorowym, jem tylko w sosie własnym :) Z kaszą nie jadłam, u mnie do środka w ogóle się nie daje ryżu, czy kaszy-samo mięso. Może spróbuję z kaszą? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie sobie uzmysłowiłam jak dawno nie robiłam gołąbków. Ja do swojego sosu dodaję keczupu i cytryny....dużo lepiej smakuje moim żarłokom. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. niech tylko kapusta podrośnie, to będą gołąbki;) też w sosie pomidorowym oczywiście;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepyszne być musiały! Jęzor mam do samej ziemi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają obłędnie, musiały bardzo dobrze smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy pomysł na gołąbki! W takiej wersji na pewno są tak pyszne jak i w oryginalne! Kiedyś chętnie takie przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takich gołąbków z kaszą gryczaną i ketchupem jeszcze nie próbowałem, wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna wersja gołąbków na szybko :) U mnie zawsze są z ryżem, bo niestety domownicy nie są zwolennikami kaszy gryczanej.

    OdpowiedzUsuń