środa, 18 listopada 2015

Schab po bałkańsku

Wspaniałe, soczyste mięsko w towarzystwie duszonych warzyw: papryki, pieczarek, pomidorów, cebuli i... ogórków kiszonych :) Całość jest na prawdę pyszna i warta wypróbowania! Do tego jest bardzo uniwersalnym daniem - można go podawać z kaszą, ryżem, makaronem, kluseczkami, ziemniakami, a nawet ze zwykłym pieczywem.


SKŁADNIKI:
60-70 dag schabu 

2 cebule 
1-2 czerwone papryki
250 g pieczarek
3 pomidory pokrojone w kostkę lub 1 puszka pomidorów w kawałkach
2 ogórki kiszone
1/2 szkl przecieru pomidorowego typu passata
1/2 szkl bulionu
1-2 ząbki czosnku 
olej do smażenia
1 łyżka masła (najlepiej klarowanego)
ulubiona przyprawa do mięsa
sól, pieprz,słodka i ostra papryka


1. Schab pokroić w paseczki, posypać ulubioną przyprawą (u mnie jest to ostatnio Przyprawa do mięs z Lidla). Obsmażyć na oleju na rumiano. Zdjąć z patelni.
2. Cebule pokroić w piórka, paprykę w paseczki, pieczarki w plasterki, pomidory i ogórki w kosteczkę.
3. Na patelni rozpuścić masło, podsmażyć cebulkę, dodać paprykę i pieczarki, oprószyć solą i smażyć razem jeszcze ok 5 minut, po czym dodać mięso, pomidory, przecier i bulion i dusić następne 10 minut. Po tym czasie dodać ogórka i przeciśnięty przez praskę czosnek, dusić jeszcze ok 10-15 minut do miękkości mięsa. Doprawić do smaku.
Uwaga: gdyby sos za bardzo gęstniał, wystarczy podlać go gorącą wodą.





Inspiracja: Ulubione przepisy

28 komentarzy :

  1. I znów pysznie, światowo i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł na smaczne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dopiero wczoraj oglądałam film National Geographic o Bałkanach :) muszę teraz koniecznie zrobić takie danie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tak przygotowane mięso. Pysznie i bardzo aromatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie, pysznie i kolorowo! Z chęcią zjadłabym taki schab, do tego frytki i jestem szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To musi być pyszne:) Jak dla mnie obiad idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chwilkę mnie nie było u ciebie na blogu! A jakie pyszności międzyczasie dodałaś! Właśnie szukam jakiś inspiracji na dania na święta! ten schab wygląda bardzo dobrze! Zapiszę sobie przepis! Bo dobrych przepisów nigdy za mało :)
    Pozdrawiam Cię i zapraszam w wolnej chwili również i do mnie:
    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki trochę drobiowy strogonow :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do tego z dzikim ryżem musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne mięsko, bardzo lubię takie dania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgłodniałam . Ech Dziewczyny , idę do kuchni .

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne danie, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To danie dla nas:) wygląda nieziemsko i przygotowane tak jak lubimy:) mniam mniam....

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pyszne jedzonko.Sprawdziłam w wersji z ryżem.Moja córeczka zajadała, że miło było patrzeć(tym bardziej,że to typowa "zupiara").Polecam.Na pewno nie raz jeszcze pojawi się u mnie na stole taki obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  15. Również próbowałam z ryżem :) Na pewno będę powracać do tego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  16. spróbowałem ten przepis i weszedł bardzo dobry. podałem z ryżem

    OdpowiedzUsuń
  17. a bulion to z kostki rosołowej?

    OdpowiedzUsuń