wtorek, 2 lutego 2016

Pudding czekoladowy z likierem, chia i bitą śmietaną

Pyszny i bardzo sycący deser - budyń czekoladowy z dodatkiem likieru, mlecznej warstwy z nasionami chia oraz bitą śmietaną. Nie dość że świetnie smakuje to jeszcze bardzo atrakcyjnie wygląda.


SKŁADNIKI: (na 2 porcje)
Warstwa I:
1 budyń czekoladowy
1 szkl mleka
1 łyżka cukru
100 ml likieru czekoladowego Dalkowski 
Warstwa II:
2 łyżki nasion chia
1/2 szkl mleka
Warstwa III:
1/2 szkl śmietanki 20 lub 36 %
1 cukierek trufla do ozdoby

1. Nasiona chia zalewamy mlekiem, mieszamy i odstawiamy do napęcznienia (na kilka godzin, ja zalałam rano, wstawiłam do lodówki a po pracy miałam jak znalazł do zrobienia deserku).
2. 1/2 szkl mleka zagotować z cukrem, w drugiej 1/2 szkl rozmieszać budyń, wylać na gotujące się mleko, mieszać aż mocno zgęstnieje. Zdjąć z kuchenki, wlać likier i dokładnie rozmieszać (najlepiej trzepaczką ręczną). Wylać do 2 szklanek. Odstawić do ostygnięcia.
3. Śmietankę ubić, można osłodzić do smaku.
4. Na ostudzony (może być lekko ciepły) budyń wyłożyć warstwę z chia, na to bitą śmietanę i pokruszony cukierek.


19 komentarzy :

  1. Zrezygnowałabym z bitej śmietany i zjadła ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja uwielbiam bitą śmietanę... Od czasu do czasu można sobie zrobić taką przyjemność. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym zjadła cały ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm, można pomarzyć o takim smaku!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm jak pięknie podany, aż miło popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo wykwintnie wygląda ten deser, zjadłabym z wielkim apetytem :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy deser i pysznie wygląda :)Gdybym tylko nie musiała pozbyć się paru kilo... :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie się prezentuje, a do tego z czekoladowym likierem, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam .. aż ślinka cieknie. w wielką przyjemnością bym zjadła taki pucharek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny deserek i jak pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo kuszący deser, pycha :)
    Pozdrawiam,
    M

    OdpowiedzUsuń
  12. Deser idealny. Nasiona chia są niesamowicie dekoracyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo atrakcyjnie się prezentują te pucharki:()

    OdpowiedzUsuń
  14. Zauważyłam, że te chia bardzo popularne są ostatnio! Ja robiłam swój deser w ten sposób, że wsypywałam chia do miseczki, dodawałam do tego mrożone owoce leśne i zalewałam wszystko jogurtem. Następnie do lodowki na kilka godzin, i prawdziwy i pyszny deser gotowy! Idealne orzeźwienie na upały!

    OdpowiedzUsuń