piątek, 24 czerwca 2016

Deser warstwowy z budyniem, chia, truskawkami i ciastkami czekoladowymi

Pyszny, sycący deser i niezbyt słodki - z powodzeniem może zastąpić podwieczorek lub drugie śniadanie. Mamy tu budyń czekoladowy, mleczną warstwę z nasionami chia, zmiksowane truskawki a całości dopełniają pokruszone ciasteczka czekoladowe. Nie dość że świetnie smakuje to jeszcze ciekawie wygląda :) Polecam :)
Do przygotowanie tego deserku zainspirowała mnie firma Lidl, od której otrzymałam przepiękny i bardzo funkcjonalny Blender ręczny z zestawem akcesoriów SilverCrest (więcej informacji i zdjęcie na dole strony).


SKŁADNIKI: (na 2 duże porcje porcje)
Warstwa I: (od dołu)
4 ciastka (u mnie Hity czekoladowe)
Warstwa II:
2 łyżki nasion chia
1/2 szkl mleka
Warstwa III:
1 budyń czekoladowy
1 szkl mleka
1 łyżka cukru
Warstwa IV:
truskawki
cukier do smaku
Ewentualnie: 
kilka orzechów laskowych pokruszonych w rozdrabniaczu SilverCrest

1. Nasiona chia zalać mlekiem, wymieszamy i odstawić do napęcznienia (na kilka godzin, ja zalałam rano, wstawiłam do lodówki a po pracy miałam jak znalazł do zrobienia deserku).

2. 1/2 szkl mleka zagotować z cukrem, w drugiej 1/2 szkl rozmieszać budyń, wylać na gotujące się mleko, mieszać aż mocno zgęstnieje. Zdjąć z kuchenki, odstawić do ostygnięcia.

3. Truskawki włożyć do wysokiego kubeczka, zmiksować blenderem SilverCrest.

4. Ciastka wrzucić do rozdrabniacza SilverCrest. Zmiksować na okruszki.


5. Poszczególne warstwy wykładać kolejno do wysokiej szklanki lub pucharka. 
Można zjadać od razu lub odstawić do lodówki na później.



Jak wspomniałam wyżej do przygotowanie tego deserku zainspirowała mnie firma Lidl, od której otrzymałam przepiękny i bardzo funkcjonalny Blender ręczny z zestawem akcesoriów.
Bardzo się cieszę, że miałam okazję go przetestować bo okazało się, że jest rewelacyjny! Ma moc 600 W (jest wydajny i w zupełności wystarcza do domowego użytku) oraz trzy końcówki: 
1. wielofunkcyjny rozdrabniacz do łatwego rozdrabniania ziół, cebuli, orzechów itp.
2. trzepaczka do ubijania śmietany i białka, jajek, dressingów itp.
3. blender do robienia kremowych zup, sosów, żywności dla niemowląt itp.
Do tego świetnym rozwiązaniem jest bezstopniowo ustawiana prędkość, dzięki czemu możemy dopasować moc do rodzaju produktu. 

Najbardziej ciekawiło mnie, jak się sprawdzi końcówka z rozdrabniaczem i jestem bardzo zadowolona z efektów - w kilkanaście sekund miałam pokruszoną całą paczkę orzechów, nie wspominając o szybkości rozkruszenia ciasteczek.
Szczerze polecam ten produkt - będzie dostępny w sklepach LIDL już od soboty 25.06.2016 :)

45 komentarzy :

  1. Świetny deserek, wygląda bardzo apetycznie.
    Super ten blender musi być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, palce lizać. Lubię ten budyń. Gorzej, jeżeli ma liczne kalorie, bo się odchudzam.

      Usuń
  2. Deser piękny jak i blender :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dużo pysznych warstw, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow! ale swietnie wygląda! a i blender super - śliczny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna sprawa, Wygląda na bardzo smaczne. Już sobie wyobrażam minę moich gości, gdy to zobaczą :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie się prezentuje :)
    Goście po takim deserze wyjdą zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smacznie się prezentuje, super deserek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny przydatny gadżet i fajny deser można szybko przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam! Cudo! Muszę zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie wygląda ten deserek.
    Chciało by się skosztować każdej warstwy po kolei :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten deser wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis!
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda po prostu obłędnie i pewnie tak też smakuje :) super !

    OdpowiedzUsuń
  15. ten deser wygląda super, nie miałam okazji jeść nasion chia ale chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale genialnie wygląda ten deser!

    OdpowiedzUsuń
  17. Deser nie tylko wygląda przepięknie, ale też smakuje bosko, polecam ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  18. przepyszny jest ten deserek :) robiłam w sylwestra i był genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ajajajajjj wygląda naprawdę pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ kolorowy deser :) A czy w swojej kuchni filtrujesz wodę, na której gotujesz? My mamy filtr redox fitaqua, który daje smaczną i zdrową wodę, założyliśmy go ze względu na dzieci ale teraz wszyscy korzystamy z tej wody. Woda ta chroni przed działaniem wolnych rodników.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale to pysznie wygląda! Już nie mogę się doczekać na prawdziwe polskie truskawki, bo to co jest teraz to niestety kwaśna chemia :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  26. wow rewelacyjna kompozycja :) Gratuluję talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Idealny przepis na lato i nie tylko;) Poza tym uwielbiam truskawki a ten deser to już naprawdę petarda!:)

    OdpowiedzUsuń
  28. No jak dla mnie wygląda superowo;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  30. ajajajajjj wygląda naprawdę pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Deser wygląda super! Szkoda, że mój nie wyszedł tak ładny ;P

    OdpowiedzUsuń
  32. muszę tego spróbować. Wygląda nieźle!

    OdpowiedzUsuń
  33. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń