piątek, 4 grudnia 2015

Krokiety z pieczarkami i serem żółtym

Pyszne i bardzo proste krokieciki - idealne na bezmięsny obiad lub gorącą przekąskę na wszelkie imprezy i towarzyskie spotkania. Można je przygotować wcześniej i później tylko zapiec w piekarniku. Polecam!



SKŁADNIKI:
Naleśniki:  
2 jajka  
2 szkl mleka  
1,5 szkl wody (najlepiej gazowanej)  
2 i 2/3 szkl mąki 
4 łyżki oleju
szczypta cukru 
szczypta soli
Farsz:
2 cebule

1 łyżka masła
50 dag pieczarek
25 dag sera żółtego
sól, pieprz, słodka i ostra papryka
Dodatkowo: 
1 jajko
3 łyżki mleka

bułka tarta do obtaczania
olej do smażenia

1. Naleśniki: Wszystkie składniki ciasta naleśnikowego dokładnie wymieszać. Smażyć na dobrze rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu.

2. Farsz: Cebule posiekać, podsmażyć na łyżce masła. Pieczarki pokroić w drobną kosteczkę, dodać do cebuli, dodać przyprawy i dusić razem do miękkości. Przestudzić. Ser zetrzeć na tartce na grubych oczkach, dodać do reszty farszu, wymieszać. Ewentualnie jeszcze doprawić do smaku (farsz musi być dobrze doprawiony, najlepiej na pikantnie, żeby całość nie wyszła mdła). Kłaść porcje na naleśnika, zawijać krokiety.
3. Jajko do panierki roztrzepać widelcem, dodać mleko. Gotowe krokiety panierować w jajku z mlekiem, a następnie w bułce tartej. Podsmażyć na złoto.

Podawać z ulubionym sosem - u mnie był to pyszny Sos Cygański od WSP Społem







27 komentarzy :

  1. Jak ja dawno krokietów nie robiłam! Chętnie bym się na Twoje skusiła - i do tego kubek gorącego barszczyku :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię krokiety:) Ale z pieczarkami i serem jeszcze nie robiłam. Pysznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam :) My dajemy jeszcze do farszu gotowane, drobno pokrojone jajka. Pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robię krokiety z pieczarkami i jajkiem, ale wtedy już bez sera żółtego, też je bardzo lubimy :)

      Usuń
  4. Krokiety są jednym z moich ulubionych dań ! Uwielbiam, więc przepis na pewno wypróbuję w niedługim czasie ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie potrafiłabym się im oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł. Krokiety bardzo lubię. Przepis wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne! Bardzo lubię krokiety, a te są wyjątkowo apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł na pyszne krokieciki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności, uwielbiam krokiety z każdym farszem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam ten przepis od dawna. Jest doskonały, a farsz idealnie nadaje się również jako nadzienie do pierogów. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam krokiety, a z takim farszem na pewno są bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mięciutkie te krokiety z pieczarkami, dzięki za świetny przepis

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne... Moja mama robi wersję bez sera. Uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ile wychodzi naleśników ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepis wspaniały, ja podałam z sosem czosnkowym z kubkiem pikantnego czerwoneg barszczyku :) pycha Majka S

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za przepis.Robiłam je już wielokrotnie.No i cóż można powiedzieć;po prostu rewelacja.Moja rodzina je uwielbia.Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Lidia

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz zrobiłam naleśniki z wodą gazowaną i muszę powiedzieć, że różnica jest przeogromna. Fajne, lekkie, puszyste, a zarazem sycące jak zawsze. Super wskazówka, o której słyszę dopiero teraz – nie wiedzieć czemu.

    Farsz wyszedł również bardzo fajny. Lubię takie smaki, więc przepis trafia do ulubionych – będę do niego wracać!

    OdpowiedzUsuń