poniedziałek, 9 marca 2015

Babeczki z pastą z awokado i sera sałatkowego

Pierwszy raz w życiu skusiłam się na awokado. Miało być guacamole, ale pomyślałam "i z czym to zjeść?":) Wtedy przypomniałam sobie o napoczętej paczce gotowych korpusów słonych babeczek kupionych w piekarni. Jako że samo połączenie awokado, soku z cytryny i czosnku nie powaliło mnie na kolana zaczęłam szukać inspiracji co z tym dalej zrobić i tak u Mikołaja trafiłam na przepis, który mnie zainspirował do zrobienia jako nadzienia do babeczek pasty z awokado i sera sałatkowego. Wyszło na prawdę pysznie!


SKŁADNIKI:
korpusy słonych babeczek - domowe lub kupione, u mnie 10 szt takiej standardowej wielkości (jeśli ktoś jest z okolic Lublina polecam z piekarni Mielnik) ale według mnie lepsze byłyby troszkę mniejsze
Pasta z awokado:
1 awokado
2 łyżki soku z cytryny
1-2 ząbki czosnku
10 dag sera sałatkowego/ewentualnie fety
1 łyżka majonezu
kawałeczek papryki czerwonej
kawałeczek czerwonej cebuli
3 kawałki pomidorów suszonych z zalewy
1 gotowane jajko
garść oliwek
przyprawy: u mnie sól, pieprz, ostra papryka

1. Awokado i czosnek obrać, drobno pokroić. Dodać sok z cytryny, ser i majonez. Dokładnie utrzeć blenderem na gładką pastę. 
2. Paprykę, cebulkę i jajko pokroić w drobną kosteczkę, wymieszać z pastą. Wyłożyć do babeczek (ja to zrobiłam za pomocą grubszego woreczka foliowego z odciętym rogiem).
3. Oliwki pokroić na plasterki, położyć na wierzch babeczek. Można dodatkowo udekorować kawałeczkami cebulki i listeczkami bazylii.




Inspiracja: Przepisy Mikołaja

18 komentarzy :

  1. Jakie fajne imprezowe babeczki, na jeden kęs

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe wytrawne wykorzystanie składników :) Choć my osobiście awokado uwielbiamy w deserach :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł. Świetna przekąska :-) nadaje się także na imprezę. Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne babeczki wytrawne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie mogę przekonać się do awokado. Właśnie wróciłam ze sklepu z nowym blenderem, nie będę miała wyboru by coś z nim wymyślić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale smakowite babeczki, mniam : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje smaki, wyglądają mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nienawidzę oliwek, na ich widok robi mi się niedobrze.
    Babeczki na pewno smaczne gdyby właśnie nie te oliwki.
    Mam do nich jakiś wstręt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak miałam przez ok 27 lat mojego życia, aż w końcu przyszedł ten dzień kiedy w gościach głupio mi było wydłubywać oliwki z sałatki greckiej i ze zdziwieniem stwierdziłam, że mi smakują

      Usuń
  9. Pyszne połączenie. Babeczki w wersji wytrawnej i w dodatku z awokado, to coś dla mnie. Oliwki też bardzo lubię. :)
    Jeżeli szukasz "smaków" dla awokado, to polecam Ci moją truflę orzechową z awokado. http://www.mojewypiekiinietylko.com/2013/12/trufla-z-awokado/#more-48
    Pozdrawiam Aniu. Danusia. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi miło i świetny pomysł z tymi babeczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Babeczki na wytrwanie-świetna propozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajna propozycja na spotkanie ze znajomymi, zwłaszcza jak mamy tzw. szwedzki stół, dania na raz są idealne! pycha!

    OdpowiedzUsuń
  14. awokado świetnie sprawdza się do kremowych past :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pomysłowe! na imprezę w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń