piątek, 24 kwietnia 2015

Rurki kruche z 3 składników - bez jajek i cukru

O tych rurkach słyszałam już kilka razy, ale dopiero teraz sama miałam okazję spróbować. Wyszły zaskakująco pyszne! Robi się je na prawdę szybko, z ciastem bardzo łatwo się pracuje, rureczki ładnie i równo się pieką, nie przypiekają. A smak - bajka:) Pyszne, kruche, mimo iż do ciasta nie daje się cukru to dzięki dodatkowi marmolady są słodkie nawet bez posypywania cukrem pudrem.




SKŁADNIKI: (na ok 40 szt) 
1 niepełna szkl śmietany 12% lub 18% (ok 200g)
250g masła w temp pokojowej/margaryny (ja użyłam Kasi)
3 szkl mąki
ok 400g twardej marmolady Orzech
cukier puder do oprószenia

1. Masło/margarynę zmiksować ze śmietaną.
2. Dodać mąkę i ręcznie wyrobić ciasto.
3. Stolnicę podsypać mąką, ciasto porcjami wałkować na ok 3 mm, wycinać kwadraty (o boku ok 8 cm), nakładać marmoladę i zawijać rurki.



Uwaga: ja użyłam marmolady twardej Orzech - jest idealna do tego rodzaju wypieków - smaczna, o zwartej konsystencji i co najważniejsze - nic nie wypływa w trakcie pieczenia! 
Jeżeli nie macie takiej pewności co do swojej marmolady, porponuję zlepić brzegi rurek.

Część rurek zamiast z dżemem można zrobić np. z nutellą



4. Rurki układać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (dość gęsto bo nie rosną w trakcie pieczenia) - mi wyszło 2 x po 21 rurek.
5. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180*C ok 25-30 minut - aż się lekko przyrumienią.
6. Gdy wystygną oprószyć cukrem pudrem.







Inspiracja: Z cukrem pudrem

17 komentarzy :

  1. Ale super. Z chęcią takie zrobię bo wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciasteczka i jakie nieskomplikowane! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj coś podobnego robiła Ewa Wachowicz ale dodawała startą marchewkę :D Wyglądają słodziutko :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Z bardzo podobnego ciasta robiłam rogaliki, masz rację....są cudowne.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna przymierzam się do zrobienia takich:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dużo nadzienia z marmolady, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to musi byc pyszne! Zrobie jutro je ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjne! Tak delikatnie i pysznie wyglądają, że mogłabym od razu zjeść ze cztery :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis właśnie zapisałem i będę piec :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Parę godzin minęło i chciałem oznajmić, że upiekłem te rurki. Zjedliśmy w rodzinnym gronie. Są, a właściwie już były pyszne :))

    OdpowiedzUsuń