piątek, 25 września 2015

Sernik Bounty

Jak już wiecie, uwielbiam serniki! I rzadko kiedy zdarza mi się upiec ten sam dwa razy - wciąż wypróbowuję nowe przepisy i szukam nowych smaków. Ale ten serniczek zdecydowanie będę przygotowywała częściej, ponieważ jest... idealny! Zmodyfikowałam sobie pieczony kilka miesięcy temu sernik adwokatowy (który również polecam!) i wyszło istne niebo w gębie :) Konsystencja jak dla mnie idealna - kremowy, wilgotny, ale nie zbity i ciężki. A do tego ten cudowny, lekko kokosowy smak i mleczna czekolada... Bajka!


SKŁADNIKI: (na tortownicę 26-28 cm)
SPÓD:   
1 op.  czekoladowych Hitów (najlepiej wersja XL ok 250 g)
SER:  
1 kg twarogu sernikowego (u mnie z wiaderka z Biedronki)  
1 szkl cukru  
5 jajek (M)  
2 łyżki mąki pszennej (z lekkim czubkiem)
2 łyżki mąki ziemniaczanej (z lekkim czubkiem) 
1 szkl wiórek kokosowych (u mnie od SKWORCU)
2/3 szkl likieru kokosowego
WIERZCH:  
1 czekolada mleczna
60 ml śmietanki 30%
wiórki kokosowe do dekoracji
 
1. Wiórka kokosowe zalać likierem, wymieszać, odstawić na min 30 minut, najlepiej ok 2 godziny (a można nawet na całą noc).
2. Ciastka dokładnie pokruszyć (dosłownie na piasek - ja robię to malakserem) i wysypać na spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać i lekko ugnieść.
3. Ser zmiksować z cukrem, dodawać pojedynczo jajka, następnie mąkę i na końcu wiórka z likierem - cały czas miksując.  
4. Całość wylać na spód z ciastek, piec ok 60 min w 180*C, przy czym polecam na spodzie piekarnika położyć blachę wypełnione do połowy wodą a na środkowej półce blachę z sernikiem (po prostu w piekarniku "gdzieś tam niżej" ma stać naczynie z parującą wodą - bo to para wodna sprawia, że sernik wyjdzie taki kremowy, nie wysuszony, nie urośnie wysoki a więc i nie opadnie).
Uwaga! Należy się upewnić, że tortownica nie przecieka! Na wszelki wypadek lepiej uszczelnić ją w miejscu łączenia się góry ze spodem kilkoma warstwami folii aluminiowej. 
5. Po upieczeniu sernik zostawić w uchylonym piekarniku. Gdy będzie lekko ciepły przygotować polewę: śmietankę doprowadzić do wrzenia, wsypać połamaną na kawałeczki czekoladę, wymieszać aż będzie całkiem gładka. Rozsmarować dokładnie na wierzchu ciasta. Udekorować wiórkami kokosowymi. Wystudzić i odstawić do lodówki.







72 komentarze :

  1. Wspaniały serniczek Aniu. Też jestem wielką ich fanką :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. można czymś zastąpić likier kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że mogłoby się tu sprawdzić mleczko kokosowe (płynne, nie schłodzone) ale nie próbowałam takiej wersji. Na pewno trzeba by też dodać więcej cukru bo likier jest słodki a mleczko nie.

      Usuń
  3. można czymś zastąpić likier kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię wiórków, ale z racji tego, że Twój sernik wygląda jak kawałek wyciętego obłoku z czekoladową polewą, to bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, chętnie bym się nim poczęstowała;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojezuuuu musze go w najbliższym czasie zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie sa wymiary Pani tortownicy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ma 28 cm średnicy, ale jak napisałam wyżej może to być też mniejsza tortownica ok 26 cm

      Usuń
    2. Smakowicie wygląda i nie jest trudny do zrobienia

      Usuń
  8. Uwielbiam wszystko co kokosowe... Twój wygląda bardzo apetycznie))

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham serniki, Twój na pewno warto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteśmy zdecydowanie kupione :D Serniki to nasza miłość ponad wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej! Połączenie kokosu, sera i czekolady. Sernik dla mnie idealny! Na pewno sobie taki przygotuję :) A miała być dieta....

    OdpowiedzUsuń
  12. Obłędny! Wpraszam się na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu sernik przepiękny. Myślę, że zamiast likieru można dać odcedzone mleko kokosowe, tylko ta gęsta część i troszkę zwiększyć ilość cukru. Zapisałam sobie Twój przepis, ale na razie musi poczekać. Wybacz Aniu, że rzadko komentuję, ale mam teraz chorą mamę i ten mój czas jest dość ograniczony. Ledwo nadążam z blogiem i fanpage- na razie .
    Pozdrawiam Aniu i życzę miłej niedzieli. Dziękuję za komentarze. Bywaj duszko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooo coś dla mnie , pyszności i mój ulubiony kokos. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam i wyszedł przepyszny !!! Mało roboty a ile radochy przy jedzeniu :) Smakowało wszystkim właśnie sąsiadka też dzisiaj go robi po spróbowaniu u mnie :) Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, dziękuję za komentarz - takie sprawiają najwięcej radości :) :) :)

      Usuń
  16. smakował podobno bajecznie , wyglądał też smakowicie, a ja niestety nie mogłam spróbować bo jestem na diecie

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten sernik wygląda świetnie :) Osobiście uwielbiam serniki i ten chyba będzie kolejny na moijej liście "have to cook". U mnie na blogu również jest wersja bounty (pyszne kokosowe kulki) oraz moja wersj sernika. Zapraszam! :)
    www.lekarzeodkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Sernik wyszedł pyszny, polecam innym wypróbowanie tego przepisu :) Dziękuję Autorce!

    OdpowiedzUsuń
  19. WYGLĄDA BARDZO SMACZNIE I TAK JEST ,GORĄCO POZDRAWIAM,ŻYCZĘ DUŻO WSPANIAŁYCH POMYSŁÓW, DZIĘKI TO JEST PYSZNE...

    OdpowiedzUsuń
  20. Sernik wyszedł przepyszny :) i szybko zniknął :) Polecam innym wypróbowanie tego przepisu :) (y)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziś pieczemy pierwszy raz. Dam znać jak efekt. Mam pytanie czy mocno czuć likier w serniku czy raczej tylko wiórki?

    OdpowiedzUsuń
  22. Wg mnie ani wiórka ani likier nie sa mocno wyczuwalne :) Czekam na relację :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Sernik przepyszny choć dla mnie lepiej polewa z czekolady deserowej. Konsystencja kremowa, wilgotna. Faktycznie opadł minimalnie ale równiutko jak blat stołu. Jeszcze zdecydowanie u nas zagości. Dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mój właśnie studzienki się w piekarniku. A po jakim czasie można już próbować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba go włożyć do lodówki żeby stężał, parę godzin minęło więc myślę że już można :)

      Usuń
  25. A ja mam pytanie, czy mozna zrobic takie cos ale jakby na zimno? W sensie ujac maki jednej i drugiej a i zamienic na zelatyne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbewałam takiej kombinacji, ale mogę polecić inny przepyszny "ala serniczek" na zimno - na jogurcie greckim i mascarpone z dodatkiem likieru kokosowego http://ktougoscimoichgosci.blogspot.com/2015/08/torcik-kokosowo-borowkowy-bez-pieczenia.html

      Usuń
  26. Oo! Juz patrze i dziekuje za podeslanie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. jest pycha nie raz go robilam i znowu mam na niego chec :D i dieta poszla do smietnika :p

    OdpowiedzUsuń
  28. serniczek w lodowce, jutro go wyprobujemy :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobra, bladynka nie jestem ale mam blad pytanie... Ciastka hit,chodzi o te przekladane masa kakaowa czy to maja byc zwykle suche kakaowe ciasteczka? dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam pytanie bo w opisie nie jest napisane. Jak już ostygnie to wkładamy go do lodówki na ile godzinek??
    W opisie by musiała Pani dopisać, że trzeba go do lodówki odstawić. Wygląda wyśmienicie, uwielbiam kokos ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, nie dopisałam bo ja wszystkie ciasta trzymam w lodówce i dla mnie to oczywiste :) Już dopisuję :) A na ile godzin to ciężko powiedzieć, ale serniki mają to do siebie że im dłużej stoją tym są lepsze :) Ale takie minimum to wg mnie ok 3 godziny

      Usuń
  31. Dzień dobry, spróbowałam przygotować serniczek wyszedł obłędny a pomysł ze spodem z ciasteczek Hit - rewelacja! Znikał ze stołu w mgnieniu oka :) serdecznie dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, chcę upiec ten sernik i chętnie skorzystałabym z sera wiaderkowego, ale... u mnie w Biedronce ser wiaderkowy raczej nie nadaje się na sernik - moim zdaniem /u mnie jest firmy chyba Vitello bądź podobnie/, ewentualnie na zimno, zatem mam pytanie - jakiej firmy sera z Biedronki użyłaś? Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ten Vitello ale z tego co wiem w różnych regionach Polski niektóry nabiał (nie wiem czy ten serek też) jest produkowany przez różne mleczarnie a sprzedawane są pod jedną marką biedronkową - jeśli boisz się tego serka Vitello to polecam Presidenta - sprawdzony, sama niedawno z niego robiłam i wyszło pysznie.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. W mojej Biedronce /Rzeszów/ Vitello wygląda jak homogenizowany, podobnie trochę - choć już lepiej - President. Pozdrawiam i miłego dnia życzę. Coś będę kombinować, bo zakochałam się w tym serniku tzn. w jego wyglądzie u Ciebie.

      Usuń
    3. Nie wiem, może akurat taka własnie konsystencja sera jest tu kluczem do sukcesu - ten sernik to mój eksperyment i z innego sera niż Vitello i President gnie próbowałam go robić więc nie wiem jaki wyjdzie :)

      Usuń
  33. AAAa ciasteczka Hit nie mają nadzienia czasem i z tym nadzieniem je pokruszyć? one chyba są podwojne sklejone nadzieniem,tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie chodzi o te ciastka przekładane i właśnie z tym kremem je kruszymy - dzięi temu się skleją i powstanie fajna spójna warstwa

      Usuń
    2. Hej a gdzie kupić likier kokosowy

      Usuń
    3. Hej a gdzie kupić likier kokosowy

      Usuń
  34. A czym mozna zastapic likier kokosowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już pisałam wcześniej - być może mogłoby się tu sprawdzić mleczko kokosowe (płynne, nie schłodzone) ale nie próbowałam takiej wersji. Na pewno trzeba by też dodać więcej cukru bo likier jest słodki a mleczko nie. zamiast likieru kokosowego można użyć likieru jajecznego - advokatu, ale wtedy nie będzie już sernik "bounty": http://ktougoscimoichgosci.blogspot.com/2015/03/sernik-adwokatowy-z-czekolada.html

      Usuń
  35. Wczoraj robiłam ten sernik-mój pierwszy w życiu sernik:)Wyszedł przepyszny aż nie mogę uwierzyć że takie dobre ciasto upiekłam.Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wysmienity sernik, zabralam jadac w odwiedziny do kuzynki, niebo w gebie, nawet moj przyjaciel ktory ogolnie nie przepada za kokosem - zajadal ze smakiem. Sernik prosty w przygotowaniu a efekt jak z najlepszej cukierni! pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  37. Czy można zastąpić czymś wiórki kokosowe bo u mnie nikt nie lubi?

    OdpowiedzUsuń
  38. Raczej nie... Ale wiórki po upieczeniu są właściwie niewyczuwalne więc polecam mimo to wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  39. czy ser może byc nie z wiaderka tylko wiejski? nie wymaga wtedy dodatku masła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie potrafię odpowiedzieć - nigdy nie robiłam z wiejskiego sera... Ale wydaje mi się że mógłby się udać po dodaniu do sera nie masła tylko słodkiej śmietanki tak żeby konsystencja była zbliżona do tej z wiaderka. Ale to tylko przypuszczenia...

      Usuń
  40. Witam, chce zrobic z twarogu czy trzeba cos dodac do sera?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie robiłam ze zwykłego twarogu więc nie potrafię pomóc:( to jednak całkiem inna konsystencja sera więc nie wiem jak wyjdzie...

      Usuń
  41. Witam, czy po wstawieniu blaszki z wodą na spód piekarnika sernik będzie napewno upieczony? Nigdy nie korzystałam z tego sposobu i mam pewne obawy

    OdpowiedzUsuń
  42. Tak, na pewno będzie upieczony :)

    OdpowiedzUsuń
  43. piecze sie z termoobiegiem czy góra dół

    OdpowiedzUsuń
  44. Właśnie biorę się za te pysznosci, uwielbiam kokos ale nie mam likieru, zaleje wiórki mleczkiem kokosowym i dodam trochę alkoholu, zobaczymy co wyjdzie

    OdpowiedzUsuń