wtorek, 4 sierpnia 2015

Brzoskwiniotka - kruche ciasto z brzoskwiniami i budyniem

Swojego czasu często robiłam szarlotkę z budyniem - ostatnio naszła mnie ochota na takie ciasto, ale jak na złość nie miałam jabłek. Za to z koszyczka brzoskwinie aż wołały "zjedz mnie" :) Tak więc zrobiłam brzoskwiniowy zamiennik tradycyjnej szarlotki, który okazał się wprost rewelacyjny!



SKŁADNIKI: (forma ok 23x33 cm)
Ciasto kruche:
2,5 szklanki mąki (lub torchę więcej, jeśli ciasto jeszcze się klei)
250 g masła
200 g waniliowego serka homogenizowanego
2/3 szklanki cukru pudru
3 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo: 
2 budynie śmietankowe/waniliowe 
3 szkl mleka 
5-6 łyżek cukru 
12 brzoskwiń (lub 2 puszki brzoskwiń w zalewie)

1. Z podanych składników zagnieść kruche ciasto (za mnie robi to robot kuchenny ;). Gdyby za bardzo się kleiło dodać jeszcze trochę mąki - ma być plastyczne. Ciasto podzielić na pół, jedną część rozpłaszczyć i schować do lodówki, drugą podsypać mąką, rozwałkować i przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia (ja lekko rozwałkowałam a potem porozciągałam rękami żeby wypełnić dokładnie blaszkę).
Uwaga: teraz sa dwie opcje, ja z reguły stosuję tą pierwszą bo wtedy mam pewność, że nie będzie zakalca ;)
a) ciasto nakłuć widelcem, włożyc do piekarnika nagrzanego do 200*C na ok 10-12 minut i upiec spód na złoto, a następnie całkowicie go wystudzić
b) na surowy spód wykładamy resztę i pieczemy w całości - wtedy czas pieczenia należy wydłużyć
2. 2,5 szkl mleka zagotować z cukrem, proszek budyniowy wymieszać z zimnym mlekiem, wlać na gotujące się mleko i gotować aż zgęstnieje. Jeszcze gorący wylać na spód ciasta.
3. Brzoskwinie obrać, przekroić na pół, ułożyć na budyniu (dziurką po pestce do dołu).
4. Drugą część ciasta wyjąć z lodówki, podsypać mąką i rozwałkować, wyłożyć na brzoskwinie wciskając je lekko między owoce. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190*C i piec aż wierzch się zrumieni (ok 40 min, a jeśli spód nie był wcześniej podpieczony to ok 60 min). 


Po wystudzeniu wstawić do lodówki. Gotowe ciasto posypać cukrem pudrem.
Ja oczywiście nie wytrzymałam i zjadłam kawałek jeszcze ciepłego z gałką lodów waniliowych ;)




Polecam Wam również ryż zapiekany z brzoskwiniami, którym zastępuję czasem tradycyjny ryż z jabłkami :)


A jeśli wolicie proste ciasta - zapraszam po przepis na Błyskawiczne ciasto na maślance z brzoskwiniami


Inspiracja: przepis na ciasto kruche pochodzi z bloga Gotuję, bo lubię

39 komentarzy :

  1. bo teraz brzoskwinie są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś bardzo podobne ciasto, pamiętam jak jeden z gości pytał kiedy wkładałam te brzoskwinie nadziane budyniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto kruche z budyniem i owocami u mnie znika w jedno popołudnie:)
    świetne połączenie i smak:)

    OdpowiedzUsuń
  4. czuję, że posmakowałoby mi:) ostatnio piekłam ciasto z budyniem i agrestem, a to z brzoskwiniami prezentuje się jeszcze pyszniej!

    OdpowiedzUsuń
  5. brzoskwinie i budyń to świetna sprawa :) ja lubię taką spontaniczność :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudownie wygląda! brzoskwinie wyglądają o wiele lepiej niż jabłka :-))) (chociaż jabłka uwielbiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubimy ciasta z budyniem a połączenie z brzoskwiniami musi smakować jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam za przejęzyczenie w przepisie, oczywiście do pieczenia częściej stosuję pierwszy sposób a nie drugi - żeby nie trafił się zakalec podpiekam najpierw spód.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł, z brzoskwiniami wygląda szałowo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne ciasto, chętnie zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię ciasta z budyniem i owocami. A podanie tego świetne. Wygląda niesamowicie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne ciacho, robiłam podobne tylko z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniale się prezentuje, jeszcze lepiej pewnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe ciasto. Przyszła pora na brzoskwinie (:

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjnie wygląda! Ta warstwa brzoskwiń musi smakować wyśmienicie i do tego pyszne ciasto! No po prostu niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. brzoskwinie tak zachęcają kolorem, że chce się zjeść od razu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe ciasto. Wygląda pięknie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo apetycznie wygląda! Pozdrawiam i zapraszam do siebie :-) http://wielopokoleniowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. mandarynki i pomarańcze8 sierpnia 2015 19:35

    Świetny pomysł z brzoskwiniami.
    Ja przyrządzam podobne ciasto z jabłkami- zapraszam do odwiedzenia: http://mandarynkiipomarancze.pl/ciasta-ciasteczka/221-jablka-w-ciescie.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne ciacho *.*
    Wykorzystanie brzoskwiń okazało się strzałem w dziesiątkę!

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj kochana kusisz tymi ciastami :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam smakowicie wygląda to ciasto ale czy mogę użyć do niego budyń zrobiony swój bo tego kupnego nie lubię?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej może być swój budyń, tylko należy pamiętać żeby był gęstszy niż zwykle (trzeba dać ok 3/4 standardowej ilości mleka)

      Usuń
  23. Dziękuję bardzo za szybką odp.

    OdpowiedzUsuń
  24. A czy mogą być brzoskwinie z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam, a do tego ciasta nie daje się jajek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. A poco serek homogenizowany ??

    OdpowiedzUsuń
  27. witam .. czy moge zrobic to ciasto bez budyniu ? .. Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ryzykowalabym - ciasto moze nasiąknąć sokiem z owoców a poza tym smak nie będzie ten sam

      Usuń
  28. Bardzo pyszne ciasto dziś upiekłam na 8 rocznicę ślubu dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  29. Też chętnie wypróbuje ten przepis. Lubie co jakiś czas coś nowego robic w kuchni

    OdpowiedzUsuń