czwartek, 6 sierpnia 2015

Ciasto czekoladowe z cukinią

Pyszne, mocno czekoladowe ciasto, które dzięki cukinii jest cudownie wilgotne i mięciutkie nawet na trzeci dzień (specjalnie schowałam kawałek, gdy zobaczyłam że na drugi dzień jest jak świeżo upieczone - chciałam się przekonać, czy kolejnego dnia też takie będzie). Dodatek cukinii może wzbudzać mieszane uczucia, ale zapewniam, że nic a nic jej nie czuć! Gorąco polecam!


SKŁADNIKI: (forma ok 22x33 cm) 
115g miękkiego masła 
1/2 szkl oleju 
250g cukru  
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
1 łyżeczka sody 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
szczypta soli 
2 duże jajka 
1/2 szkl gęstej śmietany (u mnie 18%) lub jogurtu naturalnego 
300 g mąki pszennej 
3 czubate łyżki kakao 
35 dag cukini bez skórki 
60 g czekolady (u mnie mleczna z orzechami)
 
1. Masło zmiksować na puch, cały czas miksując dodawać po trochu olej, a następnie kolejno cukier, ekstrakt waniliowy, sodę, proszek do pieczenia, sól, jajka, śmietanę, mąkę i kakao.
2. Cukinię zetrzeć na tartce o dużych oczkach, czekoladę posiekać. Dodać do ciasta i wymieszać.
3. Formę wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto, wyrównać. Piec do suchego patyczka ok 50-55 minut w 160*C.

Można polać polewą czekoladową - ja rozpuściłam pozostałe 40 g czekolady i polałam nią ciasto, a dodatkowo posypałam cukrem pudrem.


Inspiracja: Moje Wypieki

25 komentarzy :

  1. O tak, ciasta z cukinią są miękkie i świeże na dłużej. A jak jeszcze jest czekolada;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ciacho. Lubię dodatek cukini w cieście :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne ciasto, smakowicie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana Twoja wersja to taka wypasiona. :) Moje czekoladowe z cukinią przy Twoim to takie bardzo biedniutkie. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto.... i z moją kochana cukinią wpadam na kawałek

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, czekolada i cukinia, super :-) Jeszcze nie próbowałam, ale wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ciasto, pięknie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha, muszę w końcu spróbować, bo na blogach kulinarnych jest jakiś szał ostatnio na cukiniowe ciasta i atakują mnie z każdej strony.

    OdpowiedzUsuń
  9. To jest bardzo pyszne ciasto. Od kilku lat takie robię, przepis nawet mam taki sam i właśnie mam takie w planie. Już nawet cukinię z działki dzisiaj przyniosłam :)
    To ciasto jest warte grzechu i każdemu polecam zrobienie go w domu.
    Ja w tym cieście zakochałam się od pierwszego kęsa i robię go bardzo często.
    Jest to najlepsze ciasto czekoladowe, jakie jadłam. Wilgotne i pachnące.
    Pozdrawiam :)


    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm, pyszne ciasto, mocno czekoladowe, wilgotne, znam i lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tego bym się nie spodziewał, ale ciasto wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm, wygląda na cudownie czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie wilgotne za sprawą cukinii i mocno czekoladowe ciacho kochamy całym serduszkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam to ciasto i nawet mam już przygotowana na nie cukinie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zabieram się za to ciasto od dawna. Musze w końcu go wypróbować bo zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam dużo o tym cieście :) Musi być pyszne i o czekoladowe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam ostatnio ciasto z cukinią i jest pyszne.Twoje również wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto wygląda super, choć przyznam, że takiego z cukinią jeszcze nie miałam okazji spróbować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto czekoladowe z cukinią jest moim najbardziej ulubionym, po protu przepyszne-mega czekoladowe, aromatyczne, wilgotne i ciężkie. Polecam każdemu, kto lubi taki typ ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja właśnie zużyłam resztę cukinii, postaram się wypróbować kolejnym razem przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń