piątek, 21 sierpnia 2015

Łosoś w sezamie

Ostatnio bardzo polubiłam łososia, choć dotychczas jakość specjalnie za nim nie szalałam. W tej wersji mnie po prostu zachwycił - mięciutkie, soczyste mięsko z cudowną warstewką sezamu - palce lizać!


SKŁADNIKI: (2 porcje) 
40 dag łososia 
sól, pieprz,
pieprz cytrynowy
olej
sezam 

1. Łososia przekroić na pół, oprószyć solą, pieprzem i pieprzem cytrynowym, lekko natłuścić olejem (ja użyłam spryskiwacza do oleju), obtoczyć w sezamie i odstawić do lodówki na min 30 minut. 
2. Łososia obsmażyć szybko na rozgrzanym oleju (żeby sezam lekko się zrumienił), zawinąć w folię aluminiową (oba kawałki razem ale z odstępem po środku) i wstawić do piekarnika na ok 15-20 min w 180*C.


18 komentarzy :

  1. Uwielbiam łososia, a ten sezam-pyszny dodatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. łosoś z sezamem to genialny pomysł i efektownie się prezentuje na dodatek;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Boskie Aniu! Schrupałabym przez monitor. U mnie też łosoś gości ale w zupie :)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam łososia z pieca. Robię go od lat. Twoja propozycja jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łosoś to nasza ulubiona ryba ale w sezamie to jeszcze go nie jadłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham sezamową panierkę i kocham łososia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam takiego łososia i był bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam łososia. Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha! Robiłam kilka dni temu niemalże identyczną rybkę, ale ze świeżą cytrynką. Jeszcze nie zdążyłam wrzucić przepisu, ostatnio motywacja mi spadła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łosoś to jedna z moich dwóch ulubionych ryb. Lubię go pod każdą postacią. :) W panierce z sezamu musi smakować wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy pomysł na łososia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Łososia to ja mogę jeść pod każdą postacią. Jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam że z sezamem łososia nie robiłam połączenie musi być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Co prawda mam ulubieńsze ryby niż łosoś, ale ciekawi mnie smak tej ryby z dodatkiem sezamu...

    OdpowiedzUsuń
  15. ryby w każdej postaci zjem, jestem niewybredna, zjem wszytsko z rybką:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja mama by się uraczyła bo uwielbia łososia. Fajnie zrobiona rybka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakie cudo. Zjadłabym porcję :)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń