czwartek, 13 sierpnia 2015

Torcik kokosowo-borówkowy bez pieczenia

Przepyszne ciasto bez pieczenia - ciasteczkowy spód, pyszna, delikatnie kokosowa warstwa jogurtowa z mascarpone, białą czekoladą, mlekiem kokosowym i likierem, a do tego borówki w jagodowej galaretce. Poezja! Ile ja się pochwał za ten torcik nasłuchałam to głowa mała ;) Bardzo polecam!




SKŁADNIKI: (tortownica 28 cm)
Spód ciasteczkowy:
30 dag ciasteczek (np. herbatniki, kruche)
150 g masła
100 g czekolady mlecznej (można pominąć)
Warstwa jogurtowo-kokosowa:
400 g jogurtu greckiego
250 g mascarpone
1 i 1/3 szkl cukru pudru
1 puszka mleka kokosowego* (tylko biała część, najlepiej schłodzone w lodówce)
1/2 szkl likieru kokosowego
100 g białej czekolady
3 łyżki żelatyny
5 łyżek zimnej przegotowanej wody
Dodatkowo:
350 g borówek/jagód
2 galaretki jagodowe
3 szkl wrzątku

*jeśli chcemy, żeby smak kokosowy był wyraźniejszy, należy użyć 2 puszki mleka kokosowego (ilośći żelatyny nie trzeba zwiększać)


1. Ciasteczka zmiksować w malakserze na piasek (ewentualnie można je rozwałkować lub roztłuc tłuczkiem). Masło rozpuścić, wlać do okruszków ciastek, wymieszać dokładnie dłonią. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, wysypać okruszki z masłem (będą miały konsystencję mokrego piasku) i ugniatając je dłońmi wylepić nimi cały spód tortownicy. Odstawić do lodówki.
2. Galaretki jagodowe rozpuścić w 3 szkl wrzątku, odstawić do wystygnięcia.
3. Żelatynę zalać 5 łyżkami wody, odstawić do napęcznienia.
4. Mascarpone zmiksować z cukrem pudrem, dodać jogurt grecki i mleko kokosowe, zmiksować (jak najkrócej, tylko do połączenia składników). Czekoladę rozpuścić i dodać do masy (uważając, żeby nie była za ciepła), nastepnie cienkim strumieniem wlać likier kokosowy. Żelatynę podgrzać, mieszając aż dokładnie się rozpuści, dodać do niej 2-3 łyżki masy i wymieszać, a następnie całość wlać do miski (najlepiej przez sitko, żeby nie było grudek), jeszcze raz szybko zmiksować.
5. Czekoladę mleczną rozpuścić, posmarować nią spód ciasteczkowy. Na czekoladę wylać masę jogurtowo-kokosową, odstawić do lodówki do stężenia. 
6. Ciasto posypać borókami/jagodami i zalać tężejącą galaretką jagodową.





Inspiracja: Food cook love

23 komentarze :

  1. nawet nie wiesz jak bardzo mam ochotę na kawałek tego torcika... kokosowe smaki w takiej odsłonie zdecydowanie przemawiają do mojej wyobraźni:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już za sam wygląd warto rzucić mnóstwo pochwał :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda i pewnie smakuje równie genialnie! Ratuje mnie właśnie jagodzianka, którą kupiłam rano, bo tak nakręcił mnie Twój sernik na coś słodkiego. Musi być super orzeźwiający, skoro ma borówki :) Cudowny przepis. Pozdrowienia Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie ciasta :-) pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie ciasto idealne na upały. Poza tym musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dziwe się ze torcik chwalony,wygląda bardzo pysznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Opis jest tak przepyszny, że padłam. Bardzo letni i apetyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny serniczek na zimno. Idealny na te upały. I te owoce. Mniam :)
    Ciekawy pomysł z tą czekoladą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny ten tort! *.*
    Z pewnością jest genialny! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam mniam, aż mi ślinka poleciała! Propozycja idealna na obecne temperatury! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny torcik, połączenie dla mnie idealne. Oj, kawałeczek zjadłabym nawet teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawdziwe cudeńko :) Wpraszam się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wpraszam się na kawałek tego torcika :) na te upały idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kusisz niesamowicie ;) Uwielbiam wszystkie desery z kokosem ;)
    Zresztą azjatyckie sosy z mleczkiem kokosowym również!
    JESTEM NA TAK! Zrobię takie ciacho na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda cudownie! :)
    Świetny blog! :)
    Zapraszam też do mnie: www.tropikalnakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja muszę z dala się trzymać od takich torcików bo mnie za bardzo kuszą. Uwielbiam z borówkami i kremem z jogurtem.

    OdpowiedzUsuń