poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Babka keksowa na majonezie - lekka i puszysta

Lekka jak puch babka w formie keksu. W smaku różni się od klasycznej babki -  smakuje troszkę jak biszkopt, troszkę jak drożdżowe. Jest idealne nie tylko na deser, ale i na podwieczorek lub kolację do kubeczka mleczka :)


SKŁADNIKI: (forma ok 34x12 cm)
5 jajek
1 szkl cukru 
3 łyżki majonezu
szczypta soli
2/3 szklanki mąki pszennej 
2/3 szklanki mąki ziemniaczanej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
15 dag borówek
cuker puder do oprószenia

1. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywno. Nie przerywając miksowania wsypać cukier, a następnie zmniejszyć obroty i dodać żółtka, majonez oraz sól.

2. Wsiać mąkę i proszek do pieczenia, wymieszać (ręcznie lub mikserem na najniższych obrotach). 
3. Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto. Na wierzch wysypać umyte i osuszone owoce (uwaga: nie należy ich wciskać w ciasto - ja tak zrobiłam i w efekcie owoce podczas pieczenia opadły na dno). Piec do suchego patyczka ok 40 min w 180*C. Zimne oprószyć cukrem pudrem.





Inspiracja: Wanilia i Kardamon

20 komentarzy :

  1. Wygląda na bardzo puszystą i delikatną!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na majonezie! Pierwszy raz słyszę. W ogóle to keks jest ciastem, które moja mama robiła w życiu najczęściej. No, może równolegle z sernikiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawi mnie dodatek majonezu? jak myślisz jaki ma wpływ na smak ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majonezu w ogóle nie czuć w cieście, niedawno robiłam babkę majonezową (jest na blogu) i tam sżło sporo więcej majonezu i też nie było go czuć :)

      Usuń
  4. Słyszałam kiedyś o dodatku majonezu do ciast, jednak jeszcze nie miałam odwagi spróbować. Ale dla tych borówek z pewnością bym zaryzykowała :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak z borówkami to jesteśmy kupione :) Nawet majonez możemy znieść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu wspaniała ta babka, porywam kawałeczek do popołudniowej kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię majonezu, ale w cieście rzeczywiście się sprawdza i wcale go nie czuć:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super babka:)
    Częstuję się kawałeczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne ciacho. Składniki mówią, że jest lekkie.
    Czy z malinami można zrobić? Będzie smakowo pasować?

    OdpowiedzUsuń
  10. Majonez świetnie nadaje się do słodkich wypieków, kiedyś zrobiłam ptysie z kremem na bazie majonezu były pyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też zainspirował mnie ten przepis u Wanilii i Kardamon,. ale jeszcze nie wypróbowałam. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię babki z majonezem, a do tego jeszcze borówki to już super

    OdpowiedzUsuń
  13. Puszysta babka z majonezem i borówki, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam majonezowe baby, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszna puszysta, lekka babka z borówkami można ją jeść trzy dni, ale tyle czasu to ona nie wytrzyma :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kusi mnie już od pewnego czasu taka babka na majonezie, ale jak na razie jeszcze takiej nie robiłam. Nawet na święta :)

    OdpowiedzUsuń