niedziela, 21 czerwca 2015

Letnia sałatka z jajkiem i pysznym dressingiem

Najlepsza sałatka, jaką jadłam w ostatnim czasie. Pyszna, sycąca a jednocześnie nie zapychająca. Doskonały dowód na to, że czasem kilka prostych składników może stworzyć smakowite połączenie, a wspaniały dressing dopełnił tylko całości. Jeszcze długo się oblizywałam po jej zjedzeniu - a przyznam się bez bicia, że w końcu sama pochłonęłam zawartość obu miseczek ;)



SKŁADNIKI: (porcja dla 1-2 osób)
2 jajka
sałata lodowa
8 pomidorków koktajlowych
10 oliwek zielonych
kawałeczek czerwonej cebuli
Dressing:
1 łyżka Majonezu Kieleckiego
1 łyżeczka Musztardy Kieleckiej
1 łyżeczka chrzanu
1 łyżka oleju (u mnie aromatyzowany bazylią, czosnkiem i pomidorami suszonymi)

1. Jajka ugotować na twardo, obrać i przekroić na ćwiartki.
2. Sałatę lodową porwać na kawałki. 
3. Pomidorki i oliwki pokroić na plasterki a cebulę w piórka. Wymieszać z sałatą. Na wierzchu ułożyć ćwiartki jajek.
4. Składniki dressingu wymieszać ze sobą. Dressingiem polać gotową sałatkę.



18 komentarzy :

  1. O ,smaczna ,właśnie skończyłam jeść swoją.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie bardzo lubię gotowane na twardo jajka i już mi się sałateczka podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Majonez u nas zakazany ale jajeczko zawsze i pod każdą postacią :) Wierzymy, że pyszna była :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na taką sałatkę się wpraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie sałatki, zwłaszcza latem...

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sałatki z jajkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. takie lubię - nie zapychające:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sałatka z takim sosem musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Proste składniki, a jaka pyszna sałatka :) W taką pogodę byłaby dobra jako obiad!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj tak ta sałatka na pewno jest bardzo dobra, ja tylko odrzuciłabym oliwki, nie lubię ich.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dressing z chrzanem bardzo fajnie podkręca smak sałatek:)

    OdpowiedzUsuń