wtorek, 16 czerwca 2015

Drożdżowe pierożki z wiśniami

Jakiś czas temu pierożki te wygrały jeden z konkursów na moim blogu - są tak pyszne, że chciałabym je Wam bardzo gorąco polecić :) Ja zrobiłam je z drylowanymi wiśniami z kompotu - wyszło pysznie! Z ciastem fajnie się pracuje, a gotowe pierożki są delikatne i mięciutkie. Dzięki kwaskowatości wiśni nie są za słodkie - na prawdę ciężko się od nich oderwać!
 


SKŁADNIKI:
150 g twarogu (u mnie z wiaderka)
1/4 szkl lekko ciepłego mleka
1/4 szkl oleju
1/4 szkl cukru
1 jajko
szczypta soli
2 szkl mąki 
5 dag drożdży
gęsty dżem wiśniowy lub drylowane wiśnie z kompotu
cukier puder do posypania


1. Twaróg zmiksować z mlekiem i olejem. Dodać cukier, sól i jajko. 

2. Dodać mąkę i wkruszyć drożdże, wyrobić ręką lub mikserem z hakami. Ciasto odstawić do wyrośnięcia.
3. Wyrośnięte ciasto przełożyć na deseczkę lub stolnicę, rozwałkować, wyciąć szklanką kółka, nadziewać i sklejać jak pierogi.
4. Piec ok 25 minut w 180*C. Gotowe posypać cukrem pudrem.


Inspiracja: Wyborne smaki

18 komentarzy :

  1. Fajnie się prezentują i muszą być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne słodkości. Śmiało Aniu możesz pominąć olej, sam serek doskonale go zastąpi. Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie słodkie pierożki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności :)to ja jednego proszę do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Boję się ciastek, od których trudno się oderwać:))) Brzmi pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pierwszy rzut oka widać, że smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z takim ciastem te pierożki z pewnością są pyszne. Nawet kuszą swoim wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No nie dziwie się, że wygrały konkurs, bo wyglądają przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, wyglądają naprawdę kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj zrobiłam, z jabłkami. Są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj zrobiłam, z jabłkami. Przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, fajny pomysł z dodaniem jabłek :) Cieszę się że smakowały :)

      Usuń
  12. Bardzo mi miło,że pierożki tak zasmakowały, że zrobiłaś je powtórnie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszą być pyszne :)
    Zapraszam do siebie: http://asiuuulek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyszły przepyszne :) Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń