czwartek, 11 czerwca 2015

Letni orzeźwiający syrop miętowo-limonkowy

Coś idealnego dla tych, którzy nie lubią pić samej wody - już 1 łyżka tego syropu dodna do szklanki zimnej wody daje jej fajny posmak. Smakuje dużo lepiej niż sklepowe wody smakowe. W prawdzie jest z cukrem ale dzięki temu może stać w lodówce nawet miesiąc. Syrop ten jest też świetnym dodatkiem do drinków, koktajli i innych letnich deserów.



SKŁADNIKI: 
1/2 litra wody
1/2 kg cukru
1 limonka
duża garść listków mięty (z ok. 15 gałązek)
skórka starta z 1 cytryny (ja pominęłam bo nie miałam)

1. Liście drobno mięty posiekać.
2. Wodę zagotować z cukrem, wcisnąć do niej sok z limonki i wrzucić posiekaną miętę. Zagotować. Wyłączyć gaz, przykryć garnek pokrywką i zostawić tak na kilka godzin a najlpeiej na całą noc.
3. Rano całośc przelać przez czystą ściereczkę i wlać syrop do wyparzonej butelki.
Przechowywać w lodówce do kilku tygodni. 
Można też syrop ponownie zagotować i zamknąć na gorąco w słoiczkach jak przetwory.



Inspiracja: Zakątek Rozkoszy Kulinarnych

8 komentarzy :

  1. Fajny sok. Ja robiłam rok temu z samej mięty :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. I zwykła woda z takim syropem smakuje świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I zwykła woda z takim sokiem smakuje wybornie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Taki domowy syrop na pewno jest o niebo lepszy od tych ze sklepu :) Wypróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sprawa, idealna taka woda na upały:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kiedyś takie coś robiłam, tylko z samą miętą, z zimną wodą smakowało genialnie, polecam :)

    OdpowiedzUsuń