wtorek, 30 czerwca 2015

Mini serniczki z masłem orzechowym

Rewelacyjne, rozpływające się w ustach, po prostu cudowne - mini serniczki z masłem orzechowym, z dodatkiem pysznego orzechowego kremu, polane odrobiną czekolady i posypane orzeszkami. Mówię Wam, niebo w gębie!


SKŁADNIKI: (ok 20 małych serniczków)
Spód:
150 g ciastek owsianych z orzechami (można też użyć mieszanki innych ciastek i orzechów, np. herbatników i pokruszonych orzechów ziemnych)
2 łyżki masła
Masa serowa:
350 g twarogu sernikowego (może być z wiaderka)
250 g mascarpone
125 g cukru
3 jajka (M)
1 łyżka masła orzechowego (ja użyłam masła z nerkowców)
Wierzch:
1 szkl śmietanki 30% 
1 śmietan fix
1 łyżka cukru pudru
1 łyżka masła orzechowego
30-40 g czekolady mlecznej
garść orzechów ziemnych

1. Masło rozpuścić. Ciastka włożyć do woreczka i rozmiażdżyć je wałkiem do ciasta, dodać masło i wymieszać. Wyłożyć do foremek na muffinki i ugnieść łyżką.
2. Jajka zmiksować z cukrem. Dodać twaróg sernikowy, mascarpone i masło orzechowe, szybko zmiksować tylko do połączenia składników (żeby nie napowietrzać masy).
3. Masę serową wyłożyć na ciasteczkowo-orzechowy spód (prawie na równi z krawędzią foremki gdyż serniczki sporo rosną przy pieczeniu, ale później opadają i ostatecznie mają wysokość podobną jak wylane do foremek surowe ciasto). 
4. Piec 40 min w piekarniku nagrzanym do 150*C z termoobiegiem. Po upieczeniu zostawić na ok 5 minut w zamkniętym piekarniku a następnie uchylić drzwiczki i tak wystudzić, po czym wstawić do lodówki na ok 2 godziny.
5. Śmietanę ubić na sztywno, pod koniec dodając śmietan fix, a następnie cukier puder i masło orzechowe. Masą wypełnić wgłębienia powstałe przy pieczeniu (można to zrobić szprycą).
6. Czekoladę rozpuścić (w kąpieli wodnej lub mikrofali), polać nią serniczki. Orzeszki pokruszyć (np. wałkiem), posypać wierzch serniczków.






25 komentarzy :

  1. wszystko co z masłem orzechowym jest boskie! serniczki pięknie wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  2. niebiańsko wyglądają, więc zapewne też i smakują jak niebo w buzi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, przepyszna propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masło orzechowe i sernik-pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki słoiczek masła z nerkowców to same byśmy zjadły, szkoda by nam było dać do wypieku xD xD Ale na pewno przepyszne wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale przepysznie wyglądają, muszę kiedyś zrobić!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej , ale pyszności, sernik to moje ulubione pieczone danie, mogłabym je wcinać na okrągło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masło orzechowe jest strasznie kaloryczne ale jednocześnie zdrowe i pyszne.
    Serniczki wyglądają pięknie i pewnie tak samo smakują.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się chętnie poczęstuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ALe pychota! takie serniczki to tylko do smakowania;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu...jestem wielką fanką masła orzechowego i jadłabym je na okrągło a serniczki boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pyszne :) chyba się do ciebie wproszę Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lepiej ,że nie mam masła ,cudne serniczki.

    OdpowiedzUsuń
  14. wyśmienite :) uciekam bo mi slinka kapie :):)

    Ps. Zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj chętnie bym podkradła taką jedną ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pychotki, już wiem, że by mi posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ach! Jakie wspaniałości dzisiaj tutaj u Ciebie! Rewelacyjne serniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyobrażam sobie jakie muszą być pyszne, ślinka cieknie na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wierzę, że są cudowne :D Wyglądają bardzo kusząco :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiem,że to nieładnie,ale muszę jednego ukraść:)

    OdpowiedzUsuń