piątek, 12 czerwca 2015

Placuszki z truskawkami

Fajna odmiana dla zwykłych placuszków. Dodatek truskawek nadaje im wilgotności i świetnego smaku. Troszkę bardziej kłopotliwe jest ich smażenie ale warto :)




SKŁADNIKI:
250 ml jogurtu naturalnego
2 jajka
2 łyżki oleju
1 i 1/3 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżki cukru
mała szczypta soli
kilkanaście truskawek

olej do smażenia
cukier puder do posypania

1. Truskawki pokroić w plastry.

2. Jogurt zmiksować z jajkami i olejem. Dodać cukier, mąkę i proszek do pieczenia i ponownie zmiksować. 
3. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju. Łyżką nakładać porcje ciasta. Na wierzchu układać plastry truskawek wciskając je w ciasto. Placuszki przekręcić i usmażyć z drugiej strony. 
Uwaga: z truskawek przy smażeniu wycieka sok więc jeśli placuszki smażą się partiami to należy za każdym razem wytrzeć patelnię papierowym ręcznikiem.





Inspiracja: Niebo na talerzu

18 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Uwielbiam truskawki, a z paluszkami smakują pysznie

      Usuń
  2. Wczoraj zrobiłam identyczne placki na kolację :) moja córka się nimi zajadała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie placuszki. Oj zjadłabym teraz takie na śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz też często robię truskawkowe placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne placki, też niedawno je robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł :) Musze wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Racuchy to zazwyczaj w niedzielę na śniadanie, może będą z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O, u mnie też dzisiaj placuszki :) Świetna propozycja na leniwe śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  9. Były pyszne! Chociaż rzeczywiście smażenie nie jet najprostsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie super. Wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. placuszki wyglądają rewelacyjnie!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kojarzą mi się z kuchnią mamy, pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pewnie, że warto :D Truskawki rządzą :D

    OdpowiedzUsuń