wtorek, 10 lutego 2015

Babeczki z twarogiem, gruszkami i kruszonką

Dziś zapraszam na babeczki z twarogiem, gruszkami i kruszonką.


Przepis podstawowy pochodzi ze strony Moje Wypieki, który ja wzbogaciłam o dodatek gruszek do sera i kruszonkę na wierzchu. Wyszło mi 16 sztuk.

Ciasto:
2,5 szkl.mąki pszennej 
1/2 szkl. cuku
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
100 g masła, rozpuszczonego
1 szklanka mleka
2 jajka

Ser:
25 dag twarogu półtłustego
1 żółtko
1 cukier wanilinowy
2-3 dojrzałe gruszki

Kruszonka:
5 dag miękkiego masła (w temp. pokojowej)
4 -5 łyżek cukru 

10 płaskich łyżek mąki

1. Ciasto: Wymieszać w osobnych miskach składniki suche i mokre, wlać mokre do suchych i wymieszać wszystko razem do połączenia się składników.
2. Ser: Ser, żółtko i cukier wymieszać ze sobą (ja rozgniotłam widelcem). Gruszki obrać, pokroić drobną w kosteczkę, wymieszać z serem.

3. Kruszonka: Wszystkie składniki wyrobić palcami na kruszonkę, jeśli jest zbyt mokra dodać więcej mąki, jeśli sucha - masła.
4. Metalowe foremki na babeczki posmarować masłem i wysypać bułka tartą. Można użyć silikonowych foremek do muffinek wysmarowanych masłem ale lepsze będą o większej średnicy niż standardowe - im foremki będą bardziej rozłożyste tym ładniej się babeczki upieką. Nie polecam papierowych papilotek bo ciężko się później odklejają od ciasta.
5. Nałożyć do foremek po łyżce ciasta (do 3/4 wysokości) i po łyżce sera z gruszkami. Posypać kruszonką. Piec około 35 minut w temperaturze 180ºC. Wystudzić na kratce.



  Twarogowe słodkości 2

20 komentarzy :

  1. Mniam połączyłaś jedne z naszych ulubionych składników :D U nas kruszonki zawsze musi być duuuużo :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bosko, tak ładnie wyrosły i jeszcze te gruszki ;)) Na pewno smakują nieziemsko !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłąbym bez skrupułów. Te gruszki i kruszonka sprawiły, że babeczki są "z charakterem". Nic dodać, nic ująć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe te babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Właściwie to ja już sama nie wiem po co to ciasto - mi też same gruszki i kruszonka by wystarczyły;)

      Usuń
  6. Jest w nich wszystko co kocham,ta kruszonka ,najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze że nie tylko ja mam takiego bzika na punkcie kruszonki:)

      Usuń
  7. Uwielbiam kruszonkę w muffinkach, sypię na co drugie, które piekę. :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo smakowicie :) Uwielbiam dodatek gruszki w wypiekach. Zmniejszyłabym tylko ilość kruszonki, bo za nią nie przepadam :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Kruszonka = moja miłość <3 jeszcze w towarzystwie twarogu i gruszek? Rewelacja :-) Będę robić :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne babeczki, smaka sobie narobiłam

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy przepis, spróbuję na pewno :)

    Obserwuję
    http://studentnadiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń