czwartek, 19 lutego 2015

Kotlety mielone z marchewką

Bardzo smaczne kotleciki mielone - nasze ulubione. Dzięki dodatkowi marchewki są wilgotne, a do tego zyskały całkiem nowy smak i niezwykłą delikatność. Naprawdę polecam!


SKŁADNIKI: (mi wyszło 12 kotlecików)
0,5 kg mięsa mielonego (u mnie z szynki)   
1 jajko  
2 cebule  
1 duża marchew
1 bułka 
1/2 szkl mleka 1 łyżeczka soli
1 łyżeczka słodkiej papryki 1/2 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
1/2 łyżeczki oregano szczypta ostrej papryki
mąka

1. Cebule drobno posiekać, marchew zetrzeć na tartce o drobnych oczkach. Zeszklić razem na maśle, posolić i udusić do miękkości.  2. Bułkę namoczyć w ciepłym mleku.
3. Marchewkę i cebulę rozgnieść widelcem na drobno (gdy sama mielę mięso to wrzucam je takie uduszone razem z mięsem do maszynki). 3. Mięso wymieszać z jajkiem, bułką. Dodać marchewką z cebulą . Doprawić do smaku.
4. Formować małe kotleciki, obtaczać w mące. Smażyć na niedużym ogniu ok 7 minut z każdej strony.

W bardzo podobny sposób robię Muffinki z dwoma farszami - również polecam! 


24 komentarze :

  1. oooo :) to coś dla mnie :)
    uwielbiam mielone z różnymi dodatkami, ale z marchewką jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie spróbuj bo na prawdę warto:) Moja córa nie przepada za mięsem a tymi kotlecikami się zajada

      Usuń
  2. Takie wymieszane kotleciki dodatkowo nie są za suche, co bardzo cenimy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super dodatek :) Mniam z chęcią bym skosztowała takich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robię czasem takie mielone z marchewką, lubię ten ich marchewkowy posmak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dość, że marchewka nadaje kotlecikom koloru, to jeszcze wzbogaca ich smak... i nie tylko. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja samych mielonych dawno nie jadłam, świetny pomysł włożyć tam marchewe :)
    Szczególnie dla niejadków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię i polecam, kawałki startej marchewki fajnie wyglądają w środku takiego kotleta. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jakby natki zielonej dodać to by się od razu wiosennie zrobiło:)

      Usuń
  8. Świetne danie, szybkie do przygotowania a pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybko się robi to fakt, a kotletów wystarczy na 2 dni albo i więcej:)

      Usuń
  9. Lubię kotlety mielone, a z marchewką nie robiłem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie przepis dla mnie, następnym razem gdy będę robiła mielone na pewno dodam marchewkę :)

    OdpowiedzUsuń