niedziela, 15 lutego 2015

Imprezowe ślimaczki z ciasta francuskiego

Pewnie większości znane ślimaczki z ciasta francuskiego z szynką i serem. Świetny sposób na szybką ciepłą przekąskę na każdego rodzaju imprezę czy dla niespodziewanych gości. Smakuje i dużym i małym.



SKŁADNIKI:
ciasto francuskie

ser żółty (w plastrach lub starty)
szynka
kawałeczek papryki czerwonej (może być konserwowa)
keczup

1. Ciasto francuskie przykryć papierem do pieczenia i lekko rozwałkować. Posmarować cienko keczupem (np. pędzelkiem silikonowym).
2. Wzdłuż dłuższej krawędzi układać pasami szynkę i ser. 
3. Z jednej strony ułożyć pokrojoną w słupki paprykę i od tej strony zacząć zwijać (pomagając sobie papierem, w którym zawinięte było ciasto). Tak powstałą "roladę" pokroić w plastry ok 1 cm i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
4. Piec do zrumienienia ok 15 min w 200°C lub w 190°C z termoobiegiem.
Podawać same lub z keczupem.





15 komentarzy :

  1. Pomysłowe i szybkie ślimaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne :)
    przypominają mi dzieciństwo, bo moja Mama takie kiedyś robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na pyszne przekąski :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo je lubię i też czasami u mnie goszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis! Chętnie go wypróbuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. W sam raz na obiad :D My poprosimy jeszcze do tego ketchup :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię ale takiej wersji jeszcze nie jadłam :) Robiłam tylko ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie, doskonała przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie ślimaczki - można je szybko przygotować, wszystkim smakują i można użyć do nich tego, co akurat mamy w lodówce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tam zawsze powtarzam....za takie cudowności korona dla tego co wymyślił ciasto francuskie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To się zawsze sprawdza. Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No to mam już pomysł na fajne jedzenie. Ślimaki z ciasta francuskiego co prawda już niegdyś robiłem i powiem że dodałbym jeszcze do tego edamski ser żółty który rozpływa się w buzi jak mało który, oraz konkretnie pikantny ketchup z Gomaru, dlatego że zwracam uwagę na dobry ketchup bo dobry ketchup to więcej pomidorów, czyli więcej antyrakowego likopenu. Bon appetit ;)

    OdpowiedzUsuń