czwartek, 12 marca 2015

Babka adwokatowa z czekoladą

Gdy zobaczyłam przepis na babkę ajerkoniakową z kawałkami czekolady u Emilii na Kuchennym łasuchowaniu, wiedziałam, że muszę ją zrobić. Planowałam upiec ją na Wielkanoc, ale nie wytrzymałam i zrobiłam wczoraj - i bardzo dobrze, bo dzięki temu mogę się nią podzielić z Wami:) 
Wyszła przepyszna - mięciutka, pulchna i pachnąca, z lekkim posmakiem adwokatu i cudownie rozpuszczającą się w ustach czekoladą. Pół rozeszło się w mgnieniu oka a drugie pół wzięłam do pracy i wszystkim bardzo smakowała. 
Myślę, że z tego ciasta wyszłyby również wspaniałe muffinki. 
Bardzo polecam:)


SKŁADNIKI:
250 g masła/margaryny (u mnie Kasia)
200 g cukru
1 czubata łyżka cukru z prawdziwą wanilią (lub 1 opakowanie cukru wanilinowego) 
4 jajka
250 g mąki 
2 łyżeczki  proszku do pieczenia 
szczypta soli 
150 g czekolady (może być gorzka, mleczna, u mnie z orzechami bo taką akurat miałam) 
150 ml adwokatu
troszkę masła/margaryny do posmarowania formy
bułka tarta do posypania formy
cukier puder do posypania


1. Masło/margarynę utrzeć z cukrem na puch. 
2. Dalej ucierając dodawać po jednym jajku.
3. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Partiami dodawać do ciasta ciągle je miksując.
4. Czekoladę drobno posiekać lub zetrzeć na tartce (ja posiekałam w grubsze kawałki żeby była bardziej wyczuwalna ale przez to opadły one na spód formy). Wyłączyć mikser, wsypać czekoladę i wlać adwokat. Wymieszać łyżką lub delikatnie przez chwilkę na najniższych obrotach mikserem.
5. Ciasto przełożyć do wysmarowanej i posypanej bułką tartą formy. Piec ok 50 min w 170*C do suchego patyczka. Po upieczeniu zostawić na 10 minut w formie, a następnie wyjąć z niej i odstawić na kratkę do całkowitego ostygnięcia. Posypać cukrem pudrem.





Inspiracja: Kuchenne łasuchowanie


Wielkanocne Smaki - edycja V Wielkanocne Smaki - edycja V Babki Wielkanocne 2015 Wielkanocne Wypieki

22 komentarze :

  1. no już czuć Święta ! ! Genialna

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiała smakować wybornie :) Uwielbiam wypieki z adwokatem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z czekoladą musi być ekstra pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam adwokat, pyszna babka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna babka i można świętować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale piękna babka :) Musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiej babki jeszcze nie jadłam na pewno musi być pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale świątecznie u Ciebie:) Nie przepadam za posmakiem alkoholu w ciastach, ale znam wielu amatorów podobnych wypieków, wierzę więc, że dobre:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alkoholu nie czuć nic a nic, słowo! Tylko taki słodkawy posmak adwokatu :)

      Usuń
  9. z adwokatem nie piekłam, ale chyba sie skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała baba :-) nie piekę jej często, przeważnie na święta :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pyszna babeczka,ąz slinka cieknie ;) A takie jajeczka tez mam, robiliśmy z synem podobne do szkoły

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ apetyczna babeczka! Muszę wypróbować Twój przepis jeszcze przed Świętami!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda wspaniale :D Nasza mama też właśnie dzisiaj postanowiła upiec babkę a raczej ugotować, bo już tak strasznie ma na nią ochotę :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Babeczka pierwsza klasa! Fantastyczne połączenie smaków, mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłam taką babkę, w tym roku planuję powtórkę :) Jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  17. co to jest ajerkoniak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To to samo co advocat, ajerkoniak to spolszczona nazwa likieru jajecznego :)

      Usuń