czwartek, 5 marca 2015

Rogaliki z ziemniaków - z dżemem pomarańczowym i czekoladą (pyszne!)

Przepyszne rogaliki z ugotowanych ziemniaków. W smaku - zaskakująco smaczne, coś pomiędzy drożdżowymi i kruchymi. Robiłam je bardziej z ciekawości, bez większego przekonania - a później, od pierwszego gryza po prostu zakochałam się w nich! Naprawdę warto wypróbować! 



SKŁADNIKI: (mi wyszło 24 szt) 
250 g ziemniaków* (najlepiej z poprzedniego dnia - takie zwykłe osolone obiadowe)
125 g cukru pudru (niepełna szklanka)

2 jajka
60 g masła
400 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Dodatkowo:
1 białko
ulubiony dżem (u mnie pomarańczowy)
czekolada (mleczna lub biała)
ewentualnie lukier 

*wychodzi czubata szklanka puree ziemniaczanego
 
1. Ziemniaki zmielić w maszynce do mięsa lub przepuścić przez praskę. 
2. Do ziemniaków dodać cukier puder, jajka i masło, utrzeć wszystko mikserem. 
3. Dodać mąkę i proszek do pieczenia, ręką wyrobić ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na 20 minut.
4. Ciasto podzielić na 3 części. Każdą podsypać lekko mąką, rozwałkować na okrąg o grubości ok 4-5 mm i pociąć na trójkąty. 
5. Na szerszym brzegu trójkąta położyć dżem, zwinąć rurkę i zawinąć lekko końce, zlepiając je tak, aby dżem nie wypłynął. Rogaliki rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
6. Białko lekko ubić, posmarować nim każdego rogalika.
7. Piec do zrumienienia, ok 20 min w 160*C z termoobiegiem. Wystudzić.
8. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub po prostu tak jak ja to robię - w mikrofalówce:) Udekorować nią gotowe rogaliki. U mnie z racji tego że dżem był pomarańczowy, dodatkowo użyłam również lukru żeby podkreślić cytrusowe smaki.

Rogaliki te można oczywiście nadziewać dosłownie wszystkim: dżemem, czekoladą, kajmakiem, makiem, orzechami i co tam jeszcze do głowy przyjdzie:)


 


Inspiracja:  Ciasteczkowy Potwór

24 komentarze :

  1. Zupełna nowość ale ...przekonałaś nas i z pewnością spróbujemy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś, jako nastolatka, znalazłam przepis na rogaliki z ziemniakami w kalendarzu ściennym mojej babci. Były obłędne w smaku. Mam nadzieję, że te będą równie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskakujące połącznie składników! Ciekawa jestem smaku! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczne . Tez dodaję do ciasta czasami. A tak przy okazji poproszę jednego rogaliczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro ale były tak pyszne że już zostały po nich tylko słodkie wspomnienia :P

      Usuń
  5. I pomyśleć, że takie słodkie cuda są z ziemniaków :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Już je kiedyś piekłam. Są rewelacyjne w smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja piekłem drożdżówkę z ziemniakami, więc rogaliki są napewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo ciekawa smaku tego ciasta. Pączki ziemniaczane jadłam, ale kruchego ciasta z ziemniakami jeszcze nie miałam okazji. A rogaliki kuszą...

    OdpowiedzUsuń
  9. Super rogaliki. Przyznam szczerze, że z dodatkiem ziemniaków jeszcze nie robiłam, choć słyszałam o takim przepisie. Zapisuję sobie przepis do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie pomyślałabym, że z ziemniaków da się wyczarować rogaliki. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie poznałam ale wiele słyszałam i chętnie poznam, więc poczęstuję się

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne połączenie, z pewnością zrobię--do kolejki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszą być pyszne, szczególnie z pomarańczowym dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaintrygował mnie ten przepis ! czy w smaku czuć choc trochę ziemniaki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic a nic :) Ciasto smakuje trochę jak kruche ale jest delikatniejsze. Polecam :) Ja już planuję zrobić je z makiem (zamiast makowca) na Święta

      Usuń
    2. Jasne :D a to niespodzianka :D w takim razie muszę przyznać, że to baaaaaaardzo ciekawy przepis :)

      Usuń