środa, 11 marca 2015

Szybkie placki ziemniaczane z gotowanych ziemniaków

Placki ziemniaczane - całkiem inne bo z ugotowanych ziemniaków. Robi się je naprawdę szybko. Fajny sposób na wykorzystanie ich resztek np. z poprzedniego dnia. Mięciutkie w środku i lekko chrupiące z wierzchu. Przepyszny dodatek do sosów, gulaszy itp.




SKŁADNIKI: (na 7-8 placuszków czyli ok 3 porcje) 
1/2 kg ziemniaków (ugotowanych i przestudzonych, mogą być z poprzedniego dnia)
1 jajko
3-4 łyż mąki pszennej
1 łyż mąki ziemniaczanej
2-3 łyżki mleka
sól, pieprz, papryka słodka i ostra, gałka muszkatołowa, czosnek granulowany, przyprawa uniwersalna

1. Ziemniaki przepuścić przez praskę/maszynkę, dodać pozostałe składniki, wymieszać dokładnie. 
2. Łyżką nakładać porcje masy ziemniaczanej na rozgrzany olej (masa jest gęsta więc należy ją "ugnieść" na patelni formując placuszki - ja robię to łyżką maczaną w zimnej wodzie - wtedy ciasto nie przykleja się do niej) i smażyć na złoto z obu stron.




Można zrobić również ich bogatą wersję - dodać do nich pokrojone warzywa (paprykę, cebulę) lub np szynkę i ser żółty tak jak ja to zrobiłam w przepisie poniżej:
 

 

23 komentarze :

  1. Ja dziś w planach mam placki ziemniaczane tradycyjne, klopsy ziemniaczane też lubię, więc jak zostaną mi z obiadu gotowane ziemniaki to chętnie wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię te placki, świetny sposób na ziemniaki z obiadu dnia poprzedniego

    OdpowiedzUsuń
  3. Placuszki bardzo lubimy w wersji podstawowej z dodatkiem sosu grzybowego:)
    pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. z ugotowanych ziemniaków robiłam już wiele potraw, ale placków jeszcze nie, tym bardziej przepis zapisuję do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. na studiach często robiłam pod zasadą każdego: -pyszne-tanie-proste :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No tak kolejny przepis wypróbować należy ;-) , smażonych nie robiłam ale pieczone w piekarniku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł na placuszki, z gotowanych ziemniaków robiłam kotlety, z chęcią spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z gotowanych ziemniaków jeszcze nie próbowałam. Wyglądają bardzo smacznie. Zjadłabym:)

    OdpowiedzUsuń
  9. My raczej nie jemy ziemniaków, więc nie zostają resztki z obiadu ale ochoty to nam narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Placków z ugotowanych ziemniaków jeszcze nie jadłam. Bardzo mi się podoba twój pomysł na wykorzystanie ziemniaków :D Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne! prostota górą! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. z gotowanych ziemniaków jeszcze nigdy nie robiłam, bardzo ciekawa jestem smaku

    OdpowiedzUsuń
  13. Robię takie, kotlety ziemniaczane je zwiemy:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem jak najbardziej za tym by nie marnować jedzenia z poprzedniego dnia i z przyjemnością patrzę na takie przepisy. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie lubię tradycyjnych placków ziemniaczanych ale Twój przepis jest bardzo ciekawy muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajna propozycja i idealna na tzw. ziemniaki z wczoraj, pomysł super!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pamiętam jak moja kochana babcia mi je robiła, pychota.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie za bardzo lubię ziemniaki, ale w formie placków ziemniaczanych mogę jeść je bez końca :)

    OdpowiedzUsuń
  19. to ulubione placuszki calej mojej rodziny robie je ale na slodko dodaje cukier wanilinowy troszke proszku do pieczenia iczesto formuje je w obwarzanki a potem posypuje troche cukrem pudrem glownie sa uwielbiane przez dzieci teraz moje wnuki

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo smaczne placuszki,robiłam po raz pierwszy,napewno nie po raz ostatni :-))

    OdpowiedzUsuń
  21. A macie jakieś sprawdzone triki na szybkie obieranie ziemniaków? Ja mam takie cudo, które szczerze polecam http://obieramy.pl/kategoria/obieraczki-do-owocow-i-warzyw/automatyczna-obieraczka-do-owocow-i-warzyw-orange-peel-pelamatic :) Dzięki temu mogę robić częściej moje ulubione placki ziemniaczane :)

    OdpowiedzUsuń