poniedziałek, 16 marca 2015

Muffinki z jabłkami i czekoladą - miękkie i wilgotne

Muffinki z jabłkami i czekoladą - pyszne, mięciutkie, wilgotne - po prostu idealne! Ciężko się od nich oderwać. Upiekłam je w sobotę wieczorem więc część ocalała na niedzielę - okazało się że na drugi dzień są jeszcze lepsze! Idealnie nadają się na wszelkie przyjęcia, pikniki, kinderbale, a także na wycieczki lub drugie śniadanie do pracy czy szkoły. Smak jabłek nie jest wyraźnie wyczuwalny a nadają one ciastu wspaniałej wilgotności. Do tego cudownie rozpuszczające się w ustach kawałeczki czekolady. Zdecydowanie jest to jeden z tych przepisów, który będę często powtarzać.


SKŁADNIKI: (wyszło mi 20 szt)
2 szkl mąki
3/4 szkl cukru

1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
2 jajka
1/2 szkl oleju
1 szkl mleka (lub 1/2 szkl mleka i 1/2 szkl jogurtu naturalnego - ja tak zrobiłam)

2 szklanki jabłek pokrojonych w drobną kosteczkę
100 g posiekanej czekolady mlecznej (dla mnie najlepsza jest z orzechami bo później ich kawałeczki przyjemnie chrupią)


1. W jednej misce wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę i sól.
2. W drugiej misce wymieszać składniki mokre: jajka, olej, mleko i jogurt. Całość wlać do miski ze składnikami suchymi, wymieszać. 
3. Dodać jabłka i czekoladę, wymieszać dokładnie.
4. Ciasto wyłożyć do silikonowych foremek, wstawić do piekarnika nagrzanego do 160*C z termoobiegiem (lub 190*C bez termoobiegu) i piec ok 25-30 min. Wystudzić.

Nie mogłam się powstrzymać i jedną zjadłam na gorąco prosto z piekarnika:)

5. Posypać cukrem pudrem lub polać lukrem.


Inspiracja: Z pamiętnika młodej kucharki

18 komentarzy :

  1. Pyszne muffinki :) Bardzo lubię te małe słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam babeczki! a tak rzadko robię :(
    Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubimy takie wilgotne w środku wypieki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, jabłka nadają fantastycznej wilgotności:) Jeśli lubisz wypieki z jabłkami, polecam muffinki krówkowe z mojego bloga, skradły nasze serca:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj lubię takie muffinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe muffinki :-) bardzo je wszyscy lubimy :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ahhh kto nie lubi muffinek, pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądając je, nasuwa mi się tylko jedno słowo: Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma to jak muffinki. Szybkie słodkości, w dodatku moga być za każdym razem inne w smaku i efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mięciutkie, delikatne i z czekoladą- naaaajlepiej! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam piec muffinki, Twoje wyglądają pysznie, mam takie same foremki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak miękkie i wilgotne to ja poproszę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo jakie piękne! a z dodatkiem czekolady! mmm.. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszą być przepyszne, na dodatek jak dużo ich wychodzi (:

    OdpowiedzUsuń