poniedziałek, 23 marca 2015

Byczki czyli pierogi z ziemniaków faszerowane mięsem

Byczki - ziemniaczane pierogi, a właściwie coś pomiędzy pierogami a kluskami/pyzami z mięsem. W smaku - rewelacja! Mój "byczek" był po prostu zachwycony i z wielkim entuzjazmem przyjął informację, że jeszcze dużo zostało więc następnego dnia na obiad będzie to samo. Trzeciego dnia dostał już coś innego a czwartego pytał, kiedy znów będą byczki :)


SKŁADNIKI: (ok 40 szt dość dużych byczków czyli 4-5 porcji)
Ciasto:
1 kg ugotowanych ziemniaków
25 dag mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 jajka (M)
1 płaska łyżeczka soli
Farsz:
50 dag mięsa drobiowego z rosołu/udek/pieczonego kurczaka
1-2 cebule
kilka łyżek gorącej wody lub bulionu
sól, pieprz, vegeta, papryka słodka i ostra, czosnek granulowany

1. Cebule obrać, pokroić w piórka, zeszklić i poddusić do miękkości.
2. W tym czasie ziemniaki przepuścić przez maszynkę.
3. Mięso i cebulę również przepuścić przez maszynkę, dodać tyle gorącej wody/bulionu żeby farsz nie był suchy, doprawić do smaku.
4. Do zmielonych ziemniaków wbić jajka, dodać mąkę, mąkę ziemniaczaną i sól. Wyrobić gładkie ciasto.
5. Stolnicę podsypać lekko mąką, wyłożyć część ciasta i rozwałkować na grubość ok 4-5 mm. Pokroić na kwadraty (u mnie o boku ok 7 cm ale można mniejsze). Na każdy kwadrat nakładać 1-2 łyżeczki farszu (w zależności od ich wielkości), składać na pół i sklejać brzegi formując je na kształt prostokątów. 


6. Byczki wrzucać partiami na osolony wrzątek i gotować 2-3 minuty od wypłynięcia. 

Podawać można je z dowolnym sosem, z cebulką, ze skwarkami lub po prostu odsmażone, najlepiej z lekką surówką. 

Wpis dodaję do akcji Wariacje pierogowe 


Porcja dla mojego "byczka" :)
  
 Inspiracja: Zjem to
Wariacje pierogowe

25 komentarzy :

  1. Pyszny obiadek i ten farsz mniam do schrupania i wylizania :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapisuję przepis bo muszę je zjeśc:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis, zdecydowanie "kradnę" do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich to ja jeszcze nigdy nie jadłam, zabieram sobie przepis i z chęcią wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie przysmażone wyglądają naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałem o nich! Wyglądają bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis! dziękuję za dołączenie do akcji! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy o byczkach nie słyszałam, ale wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego byczka to ja z chęcią zabiorę do siebie do domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy takich nie jadłam, bardzo smakowita propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysL danie musi być pyszne; )

    OdpowiedzUsuń
  13. oj pychotka! nigdy nie jadłam podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo ...niespodzianka, bo dla nas to nowość:) a ponieważ zapowiada się pysznie - to przepis wykorzystamy na pewno:)
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł :) Bardzo apetyczne te byczki :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne pierożki i super nazwa:)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny pomysł na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  18. No,no! Świetny przepis :) Bardzo smakowicie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis zapisuję. koniecznie muszę zrobić takie byczki:)

    OdpowiedzUsuń